کانون سردفتران و دفتریاران استان چهارمحال و بختیاری
کانون سردفتران و دفتریاران استان چهارمحال و بختیاری

کانون سردفتران و دفتریاران استان چهارمحال و بختیاری

یادواره شهید سردار حسن باقری سه‌شنبه 26 دی در کانون سردفتران و دفتریاران مرکز برگزار می‌شود.


یادواره شهید سردار حسن باقری سه‌شنبه 26 دی در کانون سردفتران و دفتریاران مرکز برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، حجت الاسلام فرقانی، مسئول بسیج کانون سردفتران و دفتریاران با اعلام اینکه مراسم یادواره شهید بزرگوار سردار حسن باقری،‌ سه شنبه 96/10/26 از ساعت 19 الی21:30 در سالن اجتماعات کانون برگزار می‌شود، ‌در رابطه با هدف برگزاری این مراسم گفت: نیکوداشت نقش‌آفرینان بزرگ از سنت‌های اصیل جامعه اسلامی و ایرانی ماست که بطور حتم شهدا نقش بسیار مهمی را در تامین امنیت همه‌جانبه و ثبات کشور عزیزمان ایفا نموده‌اند. لذا شایسته است هم برای الگوگیری و هم برای گسترش فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و خدمت بی‌منت به مردم در کنار طرح مباحت حقوقی و حرفه‌ای، از شهداء یاد کنیم چرا که شهداء مظهرقدرت کشور ما هستند.

 

وی درخصوص اینکه این مراسم به همت چه کسانی برگزار می‌شود،‌ اظهار داشت: این مراسم با همت سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ و با همکاری و میزبانی کانون سردفتران و دفتریاران و بسیج سردفتران و دفتریاران برگزار می‌شود که لازم است در اینجا از ابتکار سازمان و از همکاری صمیمانه مجموعه کانون و هئیت مدیره و ریاست محترم آن تقدیر و تشکر نماییم.

 

مسئول بسیج سردفتران و دفتریاران به بیان تاثیرات این یادواره‌ها در خانواده دفاتر اسناد رسمی پرداخت و گفت: خانواده بزرگ سردفتری در تامین امنیت اقتصادی و مالی و تثبیت مالکیت مردم نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند که شایسته است این جامعه بزرگ بنوعی ارتباط خود را با فداکاران تاریخ معاصر کشورمان هر روز مستحکم‌تر کند و برگزاری اینگونه مراسم در واقع به‌نوعی ابراز سپاس و قدردانی از سوی این خانواده بزرگ به همه شهیدان و به‌ویژه شهیدان جامعه حقوقی این کشور کهن خواهد بود.

 

فرقانی درخصوص علت انتخاب این شهید گفت: شهید بزرگوار سردار حسن باقری از جامعه حقوقی کشور عزیزمان برخاسته است. ایشان بارتبه 104 در رشته حقوق در دانشگاه تهران در سال 1358 پذیرفته می‌شود ولی بخاطر احساس مسئولیت عمیق با شروع جنگ تحمیلی وارد صحنه دفاع مقدس می‌شود. انشاءاله افتخار حضور مادر شهید در این مراسم و شخصیت‌های برجسته حقوقی، وکلای مبرز، قضات شریف، مسئولین محترم سازمان ثبت اسناد و املاک، دیگر عزیزان بسیجی و همکاران سردفتر و دفتریار و کارکنان خدوم کانون را خواهیم داشت.

 

وی در پایان در رابطه با سخنرانان این مراسم گفت: دکتر کدخدائی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان وسخنگوی آن نهاد در خصوص اهمیت و جایگاه سند رسمی درنظام حقوقی ایران سخنرانی خواهند کرد و از سخنرانی  سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمدرسول اله و معاون اسبق حقوقی کل سپاه  بهره‌مند خواهیم شد.